Galaxie spirală / Adobe After Effects (downloadable content)

De mai multă vreme voiam să “desenez” o galaxie în After Effects, unde să pot naviga cu ajutorul camerei. Ideea iniţială era să desenez forma spiralată a galaxiei în Illustrator sau Photoshop, ceva de acest fel:

1

 

După care să folosesc această imagine pe post de Layer Map (Color and Alpha) pentru pluginul Trapcode Form. Rezultatul a fost cam așa:

2

 Și dacă aplicam Disperse, primeam o aglomerație de puncte care nu prea aduceau a galaxie:

3

 

Adică, bun, cu asta se poate de lucrat și după mai mult chin, se poate obține un rezultat decent. Din păcate, însă, efortul necesar nu argumentează rezultatul final, mai ales când e nevoie de o soluție rapidă. Plus că iluminarea punctelor pe un gradient de la centru la capăt ar fi însemnat alte Layer Maps care trebuiau create și ajustate, ceea ce ia mult timp.

Știam că este posibil să fac așa ceva și cu Trapcode Particular. Pe net am găsit un tutorial de la care am pornit și am ajuns să obțin asta:

 

Pentru a putea realiza ceea ce ați văzut mai sus veți avea nevoie de pluginurile: Red Giant Trapcode Particular (Trapcode Suite) și Red Giant Knoll Light Factory (Effects Suite).

 

După cum am mai spus, îmi place să lucrez pe FullHD. Respectiv compoziția mea va fi în format FullHD, 30 de secunde, Square Pixels.

4

 

Cheia creării unei galaxii în spirală este în a crea anume această formă spiralată. Pentru asta voi folosi posibilitatea pluginului Trapcode Particular de a emite particule din surse de lumină. Primul pas, respectiv, este să creez luminile și spațiul care va forma viitoarea galaxie.

Creați un Null Object și activați opțiunea 3D a acestuia.

5

6

 

Creați o sursă nouă de lumină. Numele acestei surse trebuie să înceapă cu “Emitter” (Particular recunoaşte doar aceste lumini drept surse). Tipul sursei de lumină trebuie să fie “Point”.

7

Stabiliţi ca sursa de lumină să fie în aceeaşi poziţie (XYZ) ca şi Null-ul creat anterior. (Iniţial, sursa de lumină este stabilită în partea dreaptă sus, faţă de centrul compoziţiei. Aceasta trebuie modificat.)

8

9

 

Selectaţi sursa de lumină şi daţi Ctrl+D (Edit – Duplicate) de 3 ori. Aceasta va mai creea 3 surse noi, în total având 4 surse gata numerotate.

10

Acum, va trebui să îndepărtăm toate sursele la distanțe egale față de centrul compoziției (față de Null). Pentru aceasta selectați câte un emițător în parte și apăsați P pentru a vedea poziția acestuia pe axele XYZ.

Emitter 1 îl vom deplasa la dreapta (pe X) cu 2000 de puncte. (+2000 față de coordonata X)

11

Emitter 2 îl vom deplasa în jos (pe Y) cu 2000 de puncte. (+2000 față de coordonata Y)

12

Emitter 3 îl vom deplasa la stânga (pe X) cu 2000 de puncte. (-2000 față de coordonata X)

13

Emitter 4 îl vom deplasa în sus (pe Y) cu 2000 de puncte. (-2000 faţă de coordonata Y)

14

Toată această matematică trebuie să dea următorul rezultat vizual:

15

16

Bun. Acum că sunt stabilite sursele de lumină, se poate de creat spirala. Selectăm toate sursele şi le legăm (Pick Whip) de Null.

17

Dacă veţi deschide acum poziţia fiecărei surse, veţi vedea că distanţa dintre sursă şi Null este de 2000 de puncte.

Selectaţi Null-ul, apăsaţi de la tastatură S şi R pentru a activa Scale şi Rotation în opţiunile layerului. Activaţi cronometrul la începutul compoziţiei pentru a pune un keyframe de început. Ne trebuie keyframe-uri doar pentru Scale şi pentru rotirea pe Z a Null-ului.

18

Avansaţi în timp până la 1 secundă şi modificaţi Scale la 20%. Rotaţia pe Z setaţi-o la 1x 180°.

19

Aceasta a fost toată setarea necesară pentru a obţine viitorul efect de spirală.

Creaţi un solid nou, de dimensiunea compoziţiei, şi aplicaţi pe el Trapcode Particular.

Deschideţi secţiunea Emitter a pluginului şi alegeţi tipul emiţătorului Light(s).

20

 

În aceeaşi secţiune, puneţi cifrele de la Velocity (toate patru opţiuni) la zero. Iar Emitter Size, pe toate axele – XYZ, la 10.

21

Deschideţi secţiunea Physics din plugin. Puneţi cursorul în timeline la secunda 1, apoi mergeţi cu un frame înapoi (apăsaţi o singură dată pe PageUp la tastatură pentru a merge un frame în urmă). Porniţi cronometrul în dreptul la Physics Time Factor (care ar trebui să arate valoarea 1,0).

22

Avansaţi cu un frame (PageDown o singură dată), pentru a ajunge la marcajul 1 secundă. Modificaţi valoarea Physics Time Factor la zero.

23

Această modificare va face ca toate particulele generate PÂNĂ la keyframe-ul 0,0 să îngheţe în loc, să nu dispară şi să nu se mişte.

Următoarea mişcare este să creăm o cameră (în compoziţia mea folosesc una de 35mm).

Cu Orbit Camera Tool trageţi de jos în sus pe ecranul compoziţie pentru a vedea galaxia într-un plan mai orizontal. Apoi, cu Track Z Camera Tool trageţi de sus în jos pe ecran pentru a depărta camera de centrul galaxiei.

24

25

Acum revenim la pluginul Trapcode Particular.

În secţiunea Emitter stabiliți vreo 5.000 de particule pe secundă (dacă vă permite sistemul, puneți 10.000 de particule).
Velocity = 100
Velocity Random = 20
Velocity Distribution = 0,5
Velocity from Motion = 20
Emitter Size X = 1200
Emitter Size Y = 1200
Emitter Size Z = 10

26

Dacă rezultatul vostru arată ca la mine, deja este bine.

Acum să colorăm galaxia. Eu am luat culorile aproximative de la diferite imagini găsite pe net.

Deschideţi compartimentul Particle (cu Emitter deja ne-am clarificat).
Setaţi Sphere Feather la zero.
Size: 4,0.
Set Color: Over Life

27

Culoarea este un gradient over life (alb-galben-cian-albastru-albastru închis) ceea ce înseamnă că particulele mai bătrâne vor avea o culoare mai întunecată, iar cele tinere o culoare mai deschisă, pornind de la Alb la apariţie.

Aceasta este baza viitoare galaxii. Urmează să creăm şi praful stelar care este prezent în cosmos. Pentru asta va trebui să facem Duplicate (Ctrl+D) la layerul cu galaxia din timeline. Eu voi numi acest layer Galaxy Cloud.

Aici vom modifica setările pentru Particle după cum urmează (cele care nu au fost menționate, rămân la fel ca la Galaxy):

Particle Type: Cloudlet
Cloudlet Feather: 100
Size: 15-20 (alegeţi ce vi se potriveşte mai mult)
Opacity: 2-3 (la alegerea proprie)
Transfer Mode: Add (dacă vi se pare prea luminos, reveniţi la Normal)

La fel, modificaţi şi câteva setări în Emitter:
Velocity: 150
Velocity Random: 50

Ar trebui să obțineți așa ceva:

28

Să mai creăm și stelele care înconjoară spiralele galaxiei, dar mai la distanță. Probabil ele nu au vreun sistem solar propriu. Pentru asta, Duplicate (Ctrl+D) la primul layer cu galaxie creat (nu cel cu nori!). Pe acest layer îl voi numi Galaxy Stars.

29

Aici voi modifica, pentru început, Emitter.
Particles: 20.000
Velocity: 200
Emitter Size Z: 600

Şi voi modifica Particle:
Size: 1,5
Color over life: voi lărgi puţin gradientul, astfel încât să am mai multe particule deschise la culoare.

30
Transfer Mode: Add

Rezultatul, după aceste modificări, arată aşa:

31

Dacă vi se pare că sunt prea multe puncte mărunte, reduceţi numărul acesta din Emitter.

A rămas să adăugăm centrul galaxiei.

Creaţi o sursă nouă de lumină (numiţi-o Sun), pe care să o amplasaţi în centru (aceleaşi coordonate ca şi Null-ul creat la început).
Creaţi un solid nou pe care aplicaţi efectul Knoll Light Factory (prescurtat KLF).
Puneţi bifa la Use Lights, iar la Light Source Naming daţi click şi scrieţi Sun.

32

În timeline, alegeţi pentru layerul cu Knoll Light Factory (KLF) modul de randare Screen.

33

În compartimentul Lens de la KLF modificaţi Scale să fie 3.

34

Gata! Asta este tot! Aveţi galaxia spirală! Acum puteţi naviga cu ajutorul camerei.

Download Project (Adobe After Effects CS6)

requires: Trapcode Particular 2, Knoll Light Factory 3

676FansLike
574FollowersFollow
84FollowersFollow
515FollowersFollow
2,780SubscribersSubscribe

Mai vezi și astea

Assassin’s Creed 4 Black Flag – waves background (downloadable content)

Azi voi scrie despre Adobe After Effects şi Assassin's Creed 4. De obicei, atunci...

Adobe After Effects – 2.5D