Adobe After Effects CS6. Shapes from vector files.

Salut! În această lecţie o să vă arăt o găselniţă nouă ce ţine de Adobe After Effects CS6, şi anume posibilitatea de a extrage formele (shapes) din fişierele vectoriale generate de Adobe Illustrator.

Exemplul pe baza căruia voi explica asta este acesta: 

Icon-uri 3D pornite în Adobe Illustrator ca forme, apoi trecute în After Effects CS6 şi extrase, apoi transformate în 3D.

Să începem cu Illustrator. Am iconul desenat în vectori, fiecare element este extras separat (coloana din dreapta este pur ilustrativă, în AE a fost importat doar iconul propriu-zis):

Imaginea am salvat-o în format *.AI, apoi am importat-o în Adobe After Effects CS6.

Creaţi o compoziţie pe cât de mare vreţi, eu voi lucra pe o compoziţei 1920×1080, square pixels.

Trageţi fişierul în timeline, apoi click dreapta şi alegeţi Create Shapes from Vector Layer.

AE va creea automat un Shape Layer care va conţine fiecare figură generată de Illustrator ca Grup separat în Content:

Fiecare grup este pentru fiecare formă generată de Illustrator (vedeţi în screenul cu iconul separat pe bucăţi).

Acum transformăm AE Outlines în layer 3D activând iconul din dreptul layerului.

După cum observaţi din screen, s-au activat şi opţiunile pentru Geometry Options.

 

Dacă aceste opţiuni NU s-au activat, porniţi Ray-traced 3D Render Engine.

Asta se face prin două metode:

1. Click dreapta pe compozitie in panoul Project, apoi alegeti Composition Settings.

Din fereastra apărută alegeţi Advanced, după care la Renderer alegeţi Ray-traced 3D.

2. În colţ dreapa a ferestrei de preview este un buton pe care scrie “Classic 3D/Ray-traced 3D”. Apăsând pe acesta găsiţi acelaşi panou ca ăsta de sus.

Pentru mai multe detalii despre renderul 3D din Adobe After Effects CS6 intraţi aici.

 

 

Acum, din Geometry Options alegem Bevel Convex, de 2 puncte, “scos înafară” (extrude) la 250 de pixeli.

La moment, după ce aţi aplicat modificările date, s-ar putea să nu le vedeţi pe ecran, asta pentru că unghiul de vedere este din faţă. Pentru a observa modificările, voi creea o cameră de 35 mm pe care o voi roti lateral pentru a observa modificările asupra imaginii.

Observaţi că nu se observă umbre, la fel cum nu se înţeleg normal care sunt limitele fiecărei cutii. Pentru asta generaţi o sursă de lumină pe care să o plasaţi în faţa cutiei icon-ului.

Acum, pentru a creea literele ieşite în relief, şi fundalul acestora ceva mai în spate, trebuie să separăm fiecare element pe propriul layer, iar asta o facem simplu: mai facem două copii pentru layerul AE Outlines.

Acum pentru fiecare strat separat lăsăm active doar grupele necesare de vectori.

Sus – literele
Mijloc –
fundalul pentru litere
Jos –
Cutia iconului.

A mai rămas puţin. Mai întâi trebuie să adâncim interiorul iconului. Asta se face cu ajutorul la Geometry Options pentru layerul care conţine fundalul literelor (cel din mijloc). Reduceţi nivelul de extrude la 150 (a fost 250).

Navigaţi la panoul de preview şi alegeţi unghiul de vedere TOP.

De sus observaţi că interiorul cutiei s-a redus cu câţiva pixeli (am trecut de la 250 la 150), acum urmează să o plasăm în spatele iconului. Şi, întrucât diferenţa este de 100 de pixeli, înseamnă că trebuie să modificăm poziţia în Z a fundalului cu 100 de pixeli:

După această modificare, reveniţi la Active Camera în loc de TOP.

Efectul a reuşit! 🙂

Ajustaţi puţin camera (daţi puţin camera înapoi, dacă este necesar), pentru ca întreg icon-ul să fie cuprins în câmpul vizual.

Dacă vreţi, sau consideraţi necesar, mai adăugaţi o sursă de lumină.

Acum să trecem la Render.

Pentru a avea iconul pe fundal transparent trebuie să salvăm un singur frame într-un format care suportă transparenţă: PSD sau PNG. Propun PNG pentru că este mai uşor consumat de alte programe de vizualizare a imaginilor.

Apăsăm CTRL+M. Se va deschide panoul de render.

Deschideţi Best Settings, şi modificaţi durata pentru randare. Alegeţi Custom, apoi modificaţi START şi END pe cifra 0. Asta va face ca la render să meargă doar primul frame din compoziţie:

Apăsaţi OK pentru a închide panourile.

Treceţi la Output Module din Render Queue. Alegeţi formatul PNG Sequence, RGB+Alpha, Millions of Colors +.

Daţi OK.

După ce aţi stabilit aceste două opţiuni, alegeţi unde salvaţi fişierul şi daţi click pe Render.

Asta este totul! Sper că vi s-a primit corect şi aţi înţeles modul de lucru.

Pentru a vă fi mai uşor să interpretaţi lecţia de mai sus, vedeţi aici un pachet cu exemplul discutat:

AECS6 Features folder

Iată ce exemple aveţi acolo: