Fulgi / Ninsoare – Adobe After Effects / Trapcode Particular

În lecţia ce urmează voi explica cum puteţi creea ninsoare cât mai naturală, în spaţiu 3D, cu ajutorul programului Adobe After Effects şi a unui plugin cu care deja cred că v-am obişnuit: Trapcode Particular.

After Effects vine, de fapt, echipat cu un plugin care simulează ninsoarea (CC Snow) şi care, la fel, este destinat pentru spaţiul 3D, dar aici mă voi axa anume pe modul în care lucrează Particular.

Deci, începem cu generarea unei compoziţii. Vă alegeţi singuri dimensiunile. Eu voi folosi o compoziţie Full HD. 1080p, 24 fps, square pixels, durata de 30 de secunde.

Generez un solid de aceeaşi dimensiune ca şi compoziţia.

Iar pe acest solid voi aplica Trapcode Particular.

Setările iniţiale ale particular trebuie modificate substanţial pentru a primi un efect frumos de ninsoare. Astfel, deschidem primul compartiment al pluginului: Emitter.

Particles/sec: 100 (lăsăm iniţial 100. Pe parcurs veţi putea modifica, în cazul în care veţi avea nevoie de asta.)
Emitter type: Box (motivul pentru care trebuie BOX şi nu POINT este că putem modifica dimensiunile spaţiului de unde se vor genera particulele, astfel putem întinde emiţătorul pe cât de mult ne trebuie).
Velocity: 30 (Fulgii nu cad ca pietrele. Ei cad domol şi lin, astfel şi particulele noastre trebuie să cadă încet.)
Emitter size X: 2000 (asta este strict pentru cazul meu, eu am dat o dimensiune mai mare pentru ca să ocupe toată lăţimea compoziţiei şi să nu se vadă, la margini, că există vreun “perete” care nu mai permite fulgilor să cadă.)
Emitter size Y: 100 (înălţimea “norului” de unde pornesc fulgii)
Emitter size Z: 4000 (iarăşi, este strict pentru compoziţia mea. Voi puteţi pune orice altă cifră aveţi nevoie sau consideraţi corectă. Această valoare decide adâncimea compoziţiei, adică cât de departe este limita norului.)

Daţi un scurt preview şi vedeţi ce aţi obţinut până la moment. Observaţi că fulgii sunt generaţi în toate direcţiile, şi trăiesc doar câteva secunde, iar asta nu seamănă deloc a ninsoare.

Continuăm cu setarea următorului compartiment al pluginului: Particle.

La moment aici voi face o singură modificare:
Life [sec]: 30 sec (este durata vieţii fiecărei particule generate, de lungimea compoziţiei, astfel încât fulgii să nu dispară la mijloc de cădere).
Vom reveni la acest compartiment în câteva momente. Pentru moment trecem la compartimentul Physics. Aici modificăm următoarele:

Gravity: 2 (puteţi pune şi o valoare mai mare, dar nu mai mult de 3. Ninsoarea nu va mai fi atât de lină.)
Deschideţi compartimentul “Air” şi modificaţi următoarele setări:
Spin Amplitude: 10
Spin Frequency: 3 (asta va face ca particulele să se mişte ca purtate de curenţi de aer)
Wind X: 5 (puţin vânt din stânga va face ca ninsoarea să pară cât mai naturală)

Faceţi un preview, ca să vedeţi cum arată ninsoarea la moment.

După cum vedeţi, arată destul de promiţător. Dar trebuie să modificăm poziţia emiţătorului în aşa fel încât ninsoarea să pornească din partea de sus a compoziţiei, de aceea revenim la compartimentul Emitter.

Aici trebuie să modificaţi poziţia pe Y a emiţătorului. Un număr mai mic pentru valoarea Y va ridica emiţătorul mai sus.

În mod normal asta este totul. Puteţi suprapune această compoziţie pe o imagine unde vreţi să fie generată ninsoare şi aveţi efectul gata.

Dacă, însă, doriţi o versiune mai avansată a modului în care arată ninsoarea, cum este în clipul de mai jos, atunci continuaţi citirea tutorialului:

 

Pentru a modifica aspectul fulgilor este bine să aveţi deja nişte imagini cu fundal transparent pe care să aveţi fulgi desenaţi. Imagini în format PNG, TIFF, PSD, AI, EPS sunt binevenite. Eu am folosit câţiva fulgi desenaţi în Illustrator, salvaţi în format AI.

Importaţi fulgul în compoziţie şi setaţi-l ca invizibil în timeline.

În proprietăţile pentru Particular deschideţi compartimentul Particle şi alegeţi Particle Type: Sprite sau Custom.

Apoi alegeţi din meniu Texture sau Custom Layer şi găsiţi în listă fulgul vostru.

Asta va face ca fulgii pe care câteva momente în urmă îi vedeaţi ca nişte puncte acum vor arăta ca nişte fulgi adevăraţi. Culoarea fulgilor va depinde de culoarea fulgului iniţial importat de voi în compoziţie. Dacă vreţi să modificaţi de sine stătător culoarea direct în After Effects, atunci reveniţi la Particle Type şi modificaţi din Sprite în Sprite Colorize (sau din Custom în Custom Colorize).

În urma acestei acţiuni se va activa meniul pentru setarea culorii astfel puteţi decide o culoare unică pentru toţi fulgii (Set Color) sau puteţi face ca fiecare fulg să aibă propria lui culoare, activând Color Random.

Asta a fost totul.

Pentru o diversitate mai mare de fulgi puteţi creea încă 2-3 layere de Particular, cu setări diferite faţă de layerul iniţial.

Spor la muncă şi sărbători fericite!

681FansLike
574FollowersFollow
84FollowersFollow
542FollowersFollow
1,470SubscribersSubscribe

Mai vezi și astea

Galaxie spirală / Adobe After Effects (downloadable content)

De mai multă vreme voiam să "desenez" o galaxie în After Effects, unde să...

Adobe After Effects – 2.5D